• Home
  • Over mij
  • Trainingen
  • Workshops
  • Portfolio
  • Contacteer mij
  • Blog
Logo Stijn Belmans normaal
  • Home
  • Over mij
  • Trainingen
  • Workshops
  • Portfolio
  • Contacteer mij
  • Blog
Linkedin
Maak een afspraak
Logo Stijn Belmans normaal
  • Home
  • Over mij
  • Trainingen
  • Workshops
  • Portfolio
  • Contacteer mij
  • Blog
Linkedin
Maak een afspraak

Een technische man met een groene visie in een digitale wereld.

Ik boost jouw bedrijf met

Als all-round ondernemer en docent wil ik mensen inspireren. Ik wil ondernemers tonen hoe je zelf innovatief onderneemt.
Mijn vaardigheden
Digital advertising 85%
Digitale strategie 90%
Social media 80%
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen 90%
Workshops, traininingen & doceren 100%

Wie ben ik?

Ik ben Stijn Belmans. Sinds 2006 creëer ik websites voor klanten. Enkele jaren later beheerde ik enkele grote Nederlandse websites waaronder Cashpiraat en Siteforum. Daarnaast was ik redacteur (nu Curlie) op DMOZ, de grootste website directory ter wereld.

Zo rolde ik stilaan in de digital marketing. Ik werkte voor grote spelers in de auto-industrie, financiële wereld tot de ICT- en non-profit branche. Nu is het tijd voor verandering en wil ik anderen iets bijbrengen.

Mijn verhaal

Van 0 naar 50.000 leden

2008. Het jaar waarop ik startte met ondernemen. Als 15-jarige boeide gaming me enorm. Waarom games spelen als ik eigen games kon maken? Ik verdiepte me in het opzetten van hosting en websites. Snel was mijn eerste maffiagame een feit. 

Later volgde Pokémon Area, een game met uiteindelijk 50.000 leden. Hoe ik aan deze leden kwam? Veel uitzoeken of ‘prutsen’, zoals ik vaak zei.

Pokemon Area voorbeeld

Van domeinnamen naar websites

Mijn volgende stap was het kopen en verkopen van domeinnamen. Waarom genoegen nemen met enkel domeinnamen? Ik leerde mezelf basic programmeren en verdiepte me in WordPress. Dit is een Content Management Systeem om websites te ontwikkelen. 

In die tijd was WordPress nog niet zo gebruiksvriendelijk als nu. Met vallen en opstaan ontwikkelde ik websites om ze weer te verkopen.

Van affiliate marketing naar organisch ranken

Volgende fase: affiliate marketing. Ik kocht Cashpiraat over. Dit is een platform waarop leden geld verdienen per klik op een advertentie. Ik bedacht manieren om meer leden aan te trekken. Een van die manieren was organisch ranken.

Zo kwam ik bij DMOZ (nu Curlie) terecht, de grootste website directory ter wereld. Google baseerde zijn ranking voor een stuk op websites die op DMOZ stonden. Een strenge selectieprocedure, maar na enkele maanden mocht ik starten als redacteur. 

Daarnaast beheer ik enkele pagina’s op Startpagina.nl. Nog een andere manier om organisch voordeel te verkrijgen. Een andere blog die je mogelijk kent, is Apple Nieuws Vlaanderen. Toen de grootste Applewebsite van Vlaanderen.

Apple Nieuws Vlaanderen voorbeeld

Van adverteren naar lead generation

De digitale wereld verandert continu en dus innoveer ik mee. Ik verdiepte me meer en meer in digitaal adverteren. Eerst op Facebook en Instagram. Daarna volgde Google, LinkedIn, Pinterest, Reddit, Twitter, Snapchat en ga zo maar door. 

Nu wacht ik met spanning op Tik Tok en Whatsapp om te kijken hoe hier leden omgezet kunnen worden naar (potentiële) klanten. Uiteraard horen ook landingspagina’s en funnel tot lead generation, maar ik wil niet te ver uitweiden.

Van e-commerce naar doceren

De laatste jaren onderzocht ik de mogelijkheden van e-commerce. Dit op verschillende platformen waaronder Woocommerce, Opencart en Shopify. Zo kon ik aan de slag als docent ‘E-commerce & Digital marketing’ bij Thomas More.

Van traditioneel ondernemen naar innoveren

Maar er blijft een gemis. Elk jaar besef ik meer en meer dat we moeten veranderen. Veranderen van de traditionele manier van ondernemen naar een Maatschappelijk Verantwoorde manier.

Ik merkte dat meer en meer bedrijven van MVO prioriteit maken. Kijk maar naar Atos dat zopas tot meest duurzame IT-bedrijf is uitgeroepen. Inzetten op MVO werkt. Studies en recente cases tonen aan dat ondernemen op een ecologische, bewuste manier zorgt voor een hogere omzet én trouwe klanten.

Elk jaar positioneer ik klanten naar een duurzamere manier van ondernemen. Elk jaar merk ik dat mijn klanten zich sterker en sterker in de markt zetten. Waarom zou je hier als onderneming niet op inzetten?

Van eigen klanten naar een netwerk van ondernemers

Daarom blijf ik op zoek gaan naar bedrijven die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen of bedrijven die zich hiervoor willen engageren. Deze bedrijven wil ik samenbrengen en vooral kenbaar maken aan een potentiële doelgroep voor jouw onderneming.

Natuurlijk doe ik dit volledig belangeloos. Ik wil me samen met jou inzetten om een positief klimaat voor ondernemers te creëren. Een klimaat waar verantwoord ondernemen en een trouwe klantenbasis hand in hand gaan.

Benieuwd hoe? Stuur me gerust een mail. Dan houd ik je op de hoogte van een nieuwe manier van innoveren.

"Mijn doel? De praktische kennis op vlak van digital marketing en MVO van bedrijven verhogen."

Geef ik saaie Powerpointpresentaties? Nee. Is het dan een monoloog? Nope. Wat doe ik dan wel? Ik geef dynamische expertisetrainingen, intensieve workshops en consultaties op maat van de klant.

Dat ik een bezige bij ben, dat is een feit. Op dit moment beoefen ik een job als:
  • Strategisch beleidsinnovator bij Thomas More.
  • Praktijkdocent E-commerce & Digital Marketing.
  • Eigenaar MVO-bureau Revaio.

Door mijn diverse achtergronden, leef ik me goed in in bedrijfsculturen en wil ik innovatie teweegbrengen.
Mijn doel? De praktische kennis op vlak van digital marketing en MVO van bedrijven verhogen. Zo kunnen ze zelf kostenefficiënt aan de slag zonder hulp van een extern bureau.

Inspireren is mijn passie

Dat merk ik wanneer ik spreek voor studenten, werknemers en werkgevers en ondernemers.

Concreet wil ik bedrijven en organisaties aanzetten om:

  • Medewerkers gezonder en ecologischer te laten werken.
  • Maatschappelijk Verantwoord te Ondernemen.
  • Digital Marketing ten volle te benutten.
  • Met innovaties marktaandeel te winnen.
  • Employer Branding te introduceren of uit te bouwen.

Bovenstaande punten, maar voor nog veel meer, kan je bij mij terecht. En dit zowel in de vorm van een dynamische expertisetraining, intensieve workshop of consultatie op maat. Voor zowel leidinggevenden, afdelingen tot individuele medewerkers. Plan gerust een afspraak in. Ik zorg voor de rest.

Stijn Belmans over mij

"Het is fijn dat jouw missie vertaalt kan worden in visuele uiting"

Stijn heeft mijn website gebouwd. Hier ben ik zeer tevreden over. Het is prettig dat je snel kunt schakelen en dat je snel antwoord krijgt. Het is fijn dat jouw missie vertaalt kan worden in visuele uiting, zoals mijn website.
Esther Boers – Director of Operations Fine Hotels and Suites

Deze bedrijven kiezen voor mij als structurele partner

Vimexx
iXL hosting logo
Thomas More logo
Apple Nieuws Vlaanderen logo
Waterdroom logo
Confinance logo

Klaar voor een eerste gesprek, training of iets helemaal anders?

Maak vrijblijvend een afspraak voor een sessie op maat van jouw bedrijf.
Maak nu een afspraak
februari 2023
ma di wo do vr
3031123
678910
1314151617
2021222324
2728123

Laat jouw gegevens achter en ik contacteer je spoedig terug.

    Ik ga akkoord dat Stijn Belmans me mag contacteren.


    Logo Stijn Belmans-1wit

    Interessante links

    Home
    Over mij
    Trainingen
    Workshops
    Portfolio
    Contacteer mij
    Maak een afspraak
    Linkedin-in

    Leuk om te weten

    Reviews (4,7/5)
     4.7/5
    Stijn boekt absoluut succes voor jouw onderneming op internet marketing gebied door gestructureerd en vooral belangrijk vanuit een duidelijk plan en visie te werk te gaan. Absoluut een aanrader en een zeer prettig persoon om mee samen te werken!
    Tom Denkers
    CEO Vimexx
    © Copyright Stijn Belmans
    • Terms and Conditions
    • Privacy Policy