Ik ben Stijn Belmans. Sinds 2006 creëer ik websites voor klanten. Enkele jaren later beheerde ik enkele grote Nederlandse websites waaronder Cashpiraat en Siteforum. Daarnaast was ik redacteur (nu Curlie) op DMOZ, de grootste website directory ter wereld.
Zo rolde ik stilaan in de digital marketing. Ik werkte voor grote spelers in de auto-industrie, financiële wereld tot de ICT- en non-profit branche. Nu is het tijd voor verandering en wil ik anderen iets bijbrengen.
2008. Het jaar waarop ik startte met ondernemen. Als 15-jarige boeide gaming me enorm. Waarom games spelen als ik eigen games kon maken? Ik verdiepte me in het opzetten van hosting en websites. Snel was mijn eerste maffiagame een feit.
Later volgde Pokémon Area, een game met uiteindelijk 50.000 leden. Hoe ik aan deze leden kwam? Veel uitzoeken of ‘prutsen’, zoals ik vaak zei.
Mijn volgende stap was het kopen en verkopen van domeinnamen. Waarom genoegen nemen met enkel domeinnamen? Ik leerde mezelf basic programmeren en verdiepte me in WordPress. Dit is een Content Management Systeem om websites te ontwikkelen.
In die tijd was WordPress nog niet zo gebruiksvriendelijk als nu. Met vallen en opstaan ontwikkelde ik websites om ze weer te verkopen.
Volgende fase: affiliate marketing. Ik kocht Cashpiraat over. Dit is een platform waarop leden geld verdienen per klik op een advertentie. Ik bedacht manieren om meer leden aan te trekken. Een van die manieren was organisch ranken.
Zo kwam ik bij DMOZ (nu Curlie) terecht, de grootste website directory ter wereld. Google baseerde zijn ranking voor een stuk op websites die op DMOZ stonden. Een strenge selectieprocedure, maar na enkele maanden mocht ik starten als redacteur.
Daarnaast beheer ik enkele pagina’s op Startpagina.nl. Nog een andere manier om organisch voordeel te verkrijgen. Een andere blog die je mogelijk kent, is Apple Nieuws Vlaanderen. Toen de grootste Applewebsite van Vlaanderen.
De digitale wereld verandert continu en dus innoveer ik mee. Ik verdiepte me meer en meer in digitaal adverteren. Eerst op Facebook en Instagram. Daarna volgde Google, LinkedIn, Pinterest, Reddit, Twitter, Snapchat en ga zo maar door.
Nu wacht ik met spanning op Tik Tok en Whatsapp om te kijken hoe hier leden omgezet kunnen worden naar (potentiële) klanten. Uiteraard horen ook landingspagina’s en funnel tot lead generation, maar ik wil niet te ver uitweiden.
De laatste jaren onderzocht ik de mogelijkheden van e-commerce. Dit op verschillende platformen waaronder Woocommerce, Opencart en Shopify. Zo kon ik aan de slag als docent ‘E-commerce & Digital marketing’ bij Thomas More.
Maar er blijft een gemis. Elk jaar besef ik meer en meer dat we moeten veranderen. Veranderen van de traditionele manier van ondernemen naar een Maatschappelijk Verantwoorde manier.
Ik merkte dat meer en meer bedrijven van MVO prioriteit maken. Kijk maar naar Atos dat zopas tot meest duurzame IT-bedrijf is uitgeroepen. Inzetten op MVO werkt. Studies en recente cases tonen aan dat ondernemen op een ecologische, bewuste manier zorgt voor een hogere omzet én trouwe klanten.
Elk jaar positioneer ik klanten naar een duurzamere manier van ondernemen. Elk jaar merk ik dat mijn klanten zich sterker en sterker in de markt zetten. Waarom zou je hier als onderneming niet op inzetten?
Daarom blijf ik op zoek gaan naar bedrijven die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen of bedrijven die zich hiervoor willen engageren. Deze bedrijven wil ik samenbrengen en vooral kenbaar maken aan een potentiële doelgroep voor jouw onderneming.
Natuurlijk doe ik dit volledig belangeloos. Ik wil me samen met jou inzetten om een positief klimaat voor ondernemers te creëren. Een klimaat waar verantwoord ondernemen en een trouwe klantenbasis hand in hand gaan.
Benieuwd hoe? Stuur me gerust een mail. Dan houd ik je op de hoogte van een nieuwe manier van innoveren.
Dat merk ik wanneer ik spreek voor studenten, werknemers en werkgevers en ondernemers.
Concreet wil ik bedrijven en organisaties aanzetten om:
Bovenstaande punten, maar voor nog veel meer, kan je bij mij terecht. En dit zowel in de vorm van een dynamische expertisetraining, intensieve workshop of consultatie op maat. Voor zowel leidinggevenden, afdelingen tot individuele medewerkers. Plan gerust een afspraak in. Ik zorg voor de rest.